SidorÄr du prematurförälder?

lördag 4 januari 2014

Donerade prematurkläder från Nynäshamn.

Efter en välförtjänt semster i veckorna två och avslutandet av höstens kurser börjar nu vardagen infinna sig igen. När vi kom hem låg det två fantastiska paket och väntade på mig i hallen. Fantastiska grannen har hämtat ut paket och tagit in post åt oss.

Det första paketet kommer från Kerstin och innehöll detta:




En hel bunt fina set och mössor och "fristående" byxor. Vill du kika in på hennes blogg så hittar du den på http://www.pulchella.se/wordpress/.

Tusen tack för din gåva, den kommer att bli mycket uppskattad jag lovar!

I nästa paket låg det tyger, något som också är väldigt uppskattat. Även om detta är något vi alla gör med glädje och kärlek så kostar det trots allt pengar och tygbidrag är toppen om man själv inte känner att man kan/vill/hinner sy.





Ett stort tack till Emma, tygerna kommer att användas väl.

Vill avsluta med att säga att om det är nån av er därute som vill sy men inte har råd eller har andra förhinder, hör gärna av er till mig så kanske det går att lösa. Jag kanske kan hjälpa till med porto, skicka ett mönster, sända en tygbit. Gävleinsamlingen är en del av ett nätverk tillsammans med Uppsala och Örebro. I skrivande stund är det två städer till som visat intresse så nu hoppas vi att det kör igång fler. Nätverket är tänkt som en hjälp och stöttning till varandra och till städer som vill starta upp. Tack vare att vi är många blir vi inte lika sårbara om till exempel nån blir sjuk och inte kan sy på ett tag och vid uppstart är det jättebra att vi kan hjälpa varandra. Vill DU starta upp i din stad? Maila mig gärna på anna.holmsten@hotmail.se eller ta kontakt med någon av de andra insamlingarna så hjälper jag gärna.

God fortsättning på det nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar