SidorÄr du prematurförälder?

fredag 26 september 2014

Inlämning på 107a

Så var det äntligen dags för inlämning igen. Det är alltid med lite pirr i magen som jag tar hissen upp till sjunde våningen. Vant går jag genom dörrarna till Barnmottagningen utan att gå via receptionen, ännu lite pirrigare vandrar jag genom korridoren ner mot neo. 

Det är snart 3 år sedan vi låg där, sedan min dotter låg där och fortfarande väcker det känslor hos mig. Jag kan lätt föreställa mig familjerna innanför de stängda dörrarna och jag hoppas att de kläder och filtar jag bär på kan ge dem en tydlig bild av att få komma hem. Att paketet de får verkligen förmedlar den omtanke och omsorg som ligger bakom sömnaden. 

Jag hade tur, flera kända ansikten mötte mig innanför dörrarna och tack vare en lugn stund hann vi prata lite. 

Läs nu noga, alla sömmerskor.  Kläderna vi syr blir så oerhört uppskattade och lika rörd som jag blir när jag packar era/våra kläder till paket, lika rörda och glada blir föräldrarna! Jag vill verkligen understryka vilken stor grej ett litet plagg kan vara! 

Här på bilden tittar personalen på de fina täckena som en skola i Osby (!) sytt och skickat. Ett speciellt tack till er! 


Jag vill avsluta med en liten cliffhanger... 
Under helgen hoppas jag hinna lägga ut en tutorial som jag jobbar på. 

Ta hand om er så länge. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar